Cinema-Theatre

سینما و تئاتر (نظریه و عمل) به همراه برگزاری کلاس های مختلف آمادگی برای کنکور ارشد

Cinema-Theatre

سینما و تئاتر (نظریه و عمل) به همراه برگزاری کلاس های مختلف آمادگی برای کنکور ارشد

بررسی و تحلیل فیلم ها و تئاتر های مختلف به وسیله «مطالعات بینا رشته ای» و «نظریه» با اصول توصیفی-تحلیلی که از ابزار کتابخانه ای بهره می برد.
نمایشنامه
فیلمنامه
فیلم های مهم جهان
کارگردانان بزرگ
بازیگری
فلسفه هنر
زیبایی شناسی
نقد هنر و شیوه های بررسی هنر
برگزاری و آموزش کنکوری برای داوطلبان (سینما، کارگردانی، بازیگری، ادبیات نمایشی)

شماره تماس حسین رسولی: 09399515694
ایمیل: hosein.kub@gmail.com
line: Hosseinrasouliact
Whats up: Hossein Rasouli
Telegrem: Hoseinrasouliact
FB: Hossein Rasouli actor حسین رسولی
Instagram: Hosseinrasouliactor

نویسندگان
پیوندها
  • ۰
  • ۰


 

زبان‏شناسى و رمان یکى از کتاب‏هاى کلاسیک در حوزهٔ نقد زبان‏شناختى است که به‏طور خاص به فرم ادبىِ رمان مى‏پردازد. راجر فاولر در این کتاب شیوه تازه‏اى براى تحلیل ادبیات داستانىِ منثور پیش مى‏نهد که مبتنى بر سه نظریه اساسى است: دستور زبان گشتارى زایشىِ نُوم چامسکى، زبان‏شناسىِ نقش‏نگرِ مایکل هلیدى، و روایت‏شناسىِ ساختارباورِ تسوتان تودوروف و آلگیرداس گره‏ماس. فاولر مى‏کوشد با استفاده از دست‏آوردهاى جدید زبان‏شناسى تعریفى تازه از مفهوم‏هاى سنتىِ مطرح در نقد داستان ـ نظیر پى‏رنگ، شخصیت‏پردازى، دیدگاه، درون‏مایه، سبک، و جز آن ـ به دست دهد. وى، هم‏چنین، توجه ویژه‏اى دارد به مقوله‏هایى چون رابطه دیدگاه با جهان‏بینى نویسنده، ساختارهاى گفتمانىِ رمان، مناسبت رمان و ساختارهاى اجتماعى و مسئله خلاقیت و عرف‏هاى داستان‏نویسى.
نویسنده در دو فصل نخست شالوده نظرىِ رویکرد تازه خود و اصطلاح‏هاى بنیادى آن را شرح مى‏دهد، و سپس در فصل‏هاى بعدى آن‏ها را گسترش مى‏دهد و در بررسى قطعه‏هایى از برجسته‏ترین رمان‏ها و داستان‏هاى کوتاه انگلیسى و امریکایى به‏کار مى‏برد.
براى این‏که خواننده فارسى‏زبان درک بهترى از بحث‏هاى طرح‏شده داشته باشد، مترجم واژه‏نامه‏اى تشریحى به انتهاى کتاب افزوده است.



Image result for ‫زبان‌شناسی و رمان‬‎Image result for ‫زبان‌شناسی و رمان‬‎

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی